VYTLAČ STRÁNKU >>>

Vhodné tekutiny


Celkový denný príjem tekutín by nemal klesnúť pod 2,5 litra, je lepšie, ak sa pohybuje v množstve nad 3,5 litra. Vypitie každej kávy (vzhľadom na jej močopudnosť) by malo predstavovať zvýšenie dennej konzumácie tekutín o tri decilitre.

Optimálnou tekutinou na celodenné pitie je čistá voda. Vhodné sú však aj riedka (hypotonická) stolová minerálka (nesýtená alebo mierne sýtená) či studený ovocný čaj bez cukru.

Večerným nápojom pre mnohých býva víno. Odporúča sa však maximálne dvakrát dva decilitre - čo môže byť istým spôsobom užitočné pre obsah látky resveratrol, ktorá pôsobí významným spôsobom antiskleroticky (odporúčanie pochádza od kardiológov).

Tvrdé destiláty nie sú vhodné. Pri konzumácii piva je potrebné rátať s jeho močopudnými účinkami, čo môže spôsobiť nižšiu kvalitu spánku.

Príjem kvalitných tekutín a nápojová regenerácia majú význam aj pre obnovu iných funkcií organizmu. Zlepšuje sa chuť do jedla, ktorá počas pracovného dňa nie je nijako výrazná.

Naplno začnú pracovať aj obličky, a tak sa môže močením vylučovať množstvo odpadových produktov, ktoré v priebehu dňa "plávajú" v krvi. Zlepšujú sa mnohé chronické bolesti kĺbov, objavuje sa psychická pohoda a začína sa upravovať koncentrácia na akýkoľvek typ ďalšej práce. Kvalitný pitný režim prispieva k udržiavaniu aktívneho zdravia.

Správny pitný režimu prispieva k zlepšeniu výkonnosti a k dobrému vnútorného pocitu. Udržuje vnútorné prostredie organizmu v optimálnom stave a napomáha dobrú funkčnosť životne dôležitých orgánov i krvného obehu počas pracovnej záťaže. ďalej >> << späť zavri stránku