VYTLAČ STRÁNKU >>>

Využite možnosti


Podávanie tekutín počas dňa naráža na samozrejmé úskalia - pravdepodobne totiž nemôže byť pravidelné. Preto je dobré, keď využijeme každú možnosť na pitie.

Veľa závisí aj od zloženia nápoja, ktorý sa mení podľa potrieb, respektíve typu dňa, poveternostných podmienok či druhu práce. Ak je na obed jedlo, ku ktorému "pasuje" pivo, odporúčame nealkoholické, hoci to môže mať aj nežiaduce účinky - podporuje spavosť.

Keďže v priebehu dňa nemusí byť ochota a niekedy ani možnosť riešiť straty tekutín, vzniká v organizme ich deficit. Špecialistkami na to sú najmä zástupkyne nežného pohlavia.

V takomto prípade by sme si mali pre pitný režim určiť pevné časové intervaly zakotvené do pracovného harmonogramu. Napríklad: je 14 hodín, musím sa napiť minerálky. Najlepšia je však orientácia podľa strát koncentrácie, zvyšovania nervozity a vzniku nedobrého pocitu.

Definitívna náhrada nedostatku tekutín v prípade zlej disciplíny a najmä úniku podstatných minerálov by mala pokračovať aj tesne po ukončení pracovného dňa. Napríklad počas cesty autom domov môžeme vypiť pol litra obľúbenej minerálky alebo iného nápoja, ktorý máme vo svojom vozidle vždy pripravený. Zápchy nám k tomu poskytujú vítanú príležitosť.

Pitie "splachuje" únavu z celodennej záťaže a je v ňom dobre pokračovať aj vo večerných hodinách. Okrem klasických iontových nápojov, minerálok a remineralizačných zmesí je vhodné používať ako tekutinovú náhradu stravu s vysokým obsahom minerálov (zeleninu, ovocie, silné polievkové vývary) a špeciálne prípravky doplnkovej výživy a pitného režimu najmä s obsahom stopových prvkov a anti-oxidantov (napríklad práškové zmesi kĺbovej výživy).

ďalej >> << späť zavri stránku